انتظار مدال بیشتری از ژیمناست‌ها داشتیم که برآورده نشد

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: در مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا قطر انتظار کسب ۴ یا ۵ مدال از ژیمناست ها را داشتیم اما نشد.

حمید احمدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم‌ ملی ژیمناستیک هنری در مسابقات قهرمانی آسیا قطر اظهار کرد: انتظار بیشتری از آنها داشتیم چون در گذشته مدال بیشتری در این بخش داشتیم. انتظار ۴ یا ۵ مدال از آنها داشتیم منتهی برخی از آنها از وسایل سقوط کردند که قابل پیش بینی و انتظار نبود. این‌ها نمره تیمی را هم پایین تر آورد. ما انتظار داشتیم در بخش تیمی پنجم شویم که هفتم شدیم. خداراشکر در بخش انفرادی یک مدال نقره در دارحلقه توسط کهنی کسب شد.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در ادامه گفت: در بخش هنری کمتر اتفاق افتاده است که تیم با این تعداد به مسابقات اعزام شوند. در بخش تیمی باید ۵ ورزشکار اعزام می‌شدند اما ما ۶ نفر به این رویداد اعزام کردیم. سه داور هم در این مسابقات داشتیم. البته یکی از آنها از سوی فدراسیون آسیایی اعزام شده بود اما پشتیبانی فدراسیون ایران را هم داشت.

وی گفت: برای آماده‌سازی ملی‌پوشان اردوهای فشرده‌ای را در قزوین داشتیم. استارت این اردوها را از اسفند ۱۴۰۰زده بودیم. در این مدت چندین تست برگزار شد تا نفرات اصلی را در نهایت انتخاب کردیم. نفرات نهایی ما۲۰ نفر از کل کشور بودند که به ۶ نفر رسیدند. در اردوها به لحاظ تغذیه و تجهیزات به خوبی از ملی‌پوشان حمایت کردیم و شرایط اردوها متفاوت‌تر از قبل بود. حتی یک استخر هم در کنار سالن در نظر گرفته بودیم که با صلاحدید مربی از آن استفاده می‌کردند.

احمدی نتایج تیم ملی ترامپولین را در جام جهانی و تورنمنت پرتغال قابل قبول دانست و گفت: ملی‌پوشان ترامپولین با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات مدت زیادی از میادین بین‌المللی دور بودند و امید کمی به آنها داشتیم اما خوشبختانه نتایج قابل قبولی را در ترامپولین کسب کردند. این سفر برای آنها اهمیت زیادی داشت چون دو رویداد را در یک اعزام تجربه کردند. در هر دو رویداد ورزشکاران ما مدال کسب کردند. مدال نقره تیمی و طلای انفرادی در مسابقات بین‌المللی کسب شد.

وی در خصوص انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری برای بازی‌های کشورها اسلامی گفت: مسابقات انتخابی برای کشورهای اسلامی با ۵ ژیمناست و در ۶ وسیله برگزار شد. در پایان انتخابی محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی با کسب امتیازات بالاتر به عنوان نفرات اصلی برای این مسابقات انتخاب شدند. احمدکهنی هم که مدال نقره قهرمانی آسیا قطر را کسب کرده با صلاحدید کادر فنی عازم این مسابقات است. در مجموع سه نفر در بخش هنری و ۴ ورزشکار برای ایروبیک عازم بازی‌های کشورهای اسلامی می‌شوند. امیدواری ما برای کسب مدال بازی‌های آسیایی خیلی بیشتر از مدال قهرمانی آسیا قطر است.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در مورد انتخابات فدراسیون و کمیسیون‌ ورزشکاران، مربیان و داوران گفت: هفته گذشته انتخابات کمیسیون‌های ورزشی را برگزار کردیم و گزارش آن را به وزارت ورزش دادیم. منتظر هستیم که ببینیم وزارت ورزش در مرحله بعد به ما چه چیز ابلاغ می‌کنند. شاید نتایج کمیسیون‌ها ایرادات شکلی داشته باشد. منتظر هستیم که نتایج کمیسیون‌ها نهایی شود و بتوانیم آنها را اعلام کنیم. بعد از اعلام نهایی نفرات منتخب کمیسیون مربیان و داوران و ورزشکاران برای ثبت نام از کاندیداها هم اقدام خواهیم کرد.

دیدگاه شما چیست؟

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید