عنوان و لوگو FIG تغییر کرد

20 آذر 1404
آرش عبدی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک (FIG) روز سه‌شنبه اعلام کرد نام خود را به «ژیمناستیک جهانی» تغییر داده است.

این تغییر شامل معرفی لوگو و هویت بصری تازه نیز می‌شود. به گفته مسئولان، این اقدام «نشان‌دهنده سازماندهی برای ارتقای ژیمناستیک در همه سطوح، از مشارکت عمومی تا رقابت‌های بین‌المللی» است.

رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک در این باره گفت: «ژیمناستیک جهانی مأموریت ما را با دید و هدف روشن نشان می‌دهد. این نام نقش ما را به عنوان مرکز جهانی برای ورزشکاران، مربیان، هواداران و شرکا تقویت می‌کند. این تغییر فراتر از یک بازطراحی برند است و وعده‌ای برای ارتقای این ورزش و گسترش دسترسی به ژیمناستیک در سراسر جهان به شمار می‌رود.»

بر اساس اعلام فدراسیون، در هفته‌های آینده هشت برند متمایز برای رشته‌های مختلف معرفی خواهد شد؛ از جمله ژیمناستیک برای همه، هنری مردان، هنری زنان، ریتمیک، ترامپولین و تامبولینگ، آکروباتیک، آیروبیک و پارکور.

این تغییر نام، فدراسیون را در کنار دیگر نهادهای ورزشی بین‌المللی با برند «جهانی» قرار می‌دهد؛ از جمله فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (World Aquatics) و فدراسیون جهانی دو و میدانی (World Athletics).

فدراسیون جهانی ژیمناستیک در مسیر بازطراحی برند خود با ورزشکاران، فدراسیون‌های عضو، هواداران و شرکای جهانی مشورت کرده و اولویت‌های اصلی را شامل تقویت و حفاظت از ورزشکاران، افزایش هواداران و تجربه رویدادها، گسترش مشارکت جهانی و شفاف‌سازی مسیرها در تمامی رشته‌ها عنوان کرده است.

این نهاد قدیمی که در سال ۱۸۸۱ با نام «فدراسیون اروپایی ژیمناستیک» تأسیس شد، پس از پیوستن اعضای غیراروپایی در سال ۱۹۲۱ به «فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک» تغییر نام داد. اکنون پس از بیش از یک قرن فعالیت با نام FIG، این سازمان با عنوان «ژیمناستیک جهانی» فصل تازه‌ای را آغاز کرده است.