مهدی الفتی

خیرخواه: کار بسیار سختی در مسابقات کسب سهمیه المپیک داریم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران در خصوص شرایط این تیم اظهار داشت: اردوی تیم ملی هنری پس از وقفه‌ای 3 ماهه از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است. در این اردو دو نفر از ژیمناست‌ها به نام‌های مهدی احمد کهنی و مهدی الفتی که حدنصاب‌های لازم را در بازی‌های آسیایی کسب کرده بودند حضور دارند.

وی افزود: جمعه هفته گذشته هم از سایر ژیمناست‌ها تست گرفتیم که متاسفانه هیچ کدام از آنها نتوانستند حدنصاب‌های لازم را کسب کنند. البته این ژیمناست‌ها به دلیل کمبود زمان نتوانسته بودند به خوبی خود را آماده این تست‌‌گیری کنند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری تصریح کرد: ما جام‌های جهانی مصر، جمهوری آذربایجان، قطر و آلمان که مسابقات کسب سهمیه المپیک هستند را در پیش داریم. البته این مسابقات را از دست داده بودیم که خوشبختانه این مشکل در حال رفع است. مسابقات کسب سهمیه بسیار سنگین و حساس هستند و قهرمان‌های بزرگ دنیا در این رقابت‌ها حضور دارند. با این حال ما ناامید نیستیم و برای کسب بهترین نتیجه به رقابت‌های کسب سهمیه می‌رویم.

خیرخواه درباره مشکلی که برای کهنی به وجود آمده، عنوان کرد: بر خلاف برخی شایعات کهنی دوپینگ نکرده است. او فرم وادا که برای ایمیل شخصی‌اش ارسال شده بود را پر نکرده بود. در این فرم باید آدرس محل زندگی و تمرین ورزشکار درج شود تا وادا بتواند برای نمونه‌گیری سرزده به این آدرس‌ها مراجعه کند؛ اما کهنی چون سرباز بوده تصور می‌کرده نیازی به پر کردن این فرم نیست. مسئولان فدراسیون پیگیر حل این مشکل هستند و امیدوارم کهنی با محرومیت روبرو نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان فدراسیون ژیمناستیک شرایط را برای برگزاری هر چه سریع‌تر اردوی تیم ملی فراهم کردند و به همین خاطر باید از آنها تشکر کنم. امیدوارم از این مدت کم باقیمانده تا مسابقات، بتوانیم بهترین بهره را ببریم و نتایجی در خور شأن ژیمناستیک ایران کسب کنیم.

دیدگاه شما چیست؟

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید